onsdag 9 januari 2013

Sharp objects - Gillian Flynn

Gillian Flynns 'Sharp objects' är en annorlunda spänningsroman, en berättelse som kryper under huden på mig. Och lite mot min vilja blir jag märkligt berörd av huvudpersonen Camille, en ung reporter som för jobbets skull återvänder till sin hemstad. Där väntar ett mord, ett försvinnande och Camilles två småsystrar - den ena död, den andra oerhört provocerande. I hemstaden tvingas hon också möta sin familj och sina spöken. Camille snurrar runt sin egen axel i ett självdestruktivt beteende, och man kan tycka att hon har nog med problem med sig själv. Men som hungrig reporter jagar hon sitt scoop och hon dras allt djupare in småstadens intriger. Jag gillar den här boken väldigt mycket. Det är annorlunda och det är spännande - men det är också lite crazy och oväntat. Helt klart en ny favoritförfattare, på min bibliotekslista finns nu också Gillian Flynns böcker 'Dark places' och 'Gone girl'.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar