fredag 19 april 2013

läsplanering

Om ungefär en vecka ska jag resa bort, torsdag till söndag. En weekendresa. Och det kräver ju en del planering. Alltså, jag menar - just nu är jag 200 sidor in i Mons Kallentofts 'Den femte årstiden'. Cirka 260 sidor kvar. Beroende på hur den här helgen blir så kanske sidorna räcker till torsdag i nästa vecka, men jag tvivlar på det. Och efter denna Kallentoft-pocket (idealisk på resa btw) så har jag en hög med biblioteksböcker som väntar. Inbundna. Hur bra är det? Inte särskilt smart planerat av mig eller hur? Hur gör jag nu då? Läser fort och letar fram en annan pocket att ta med på resan? Läser långsamt och hoppas att den räcker både kommande vecka och över weekendresan? Struntar i eventuell övervikt som alltför många böcker i väskan kan innebära och packar ner både inbundna biblioteksböcker och extra pocketböcker "ifall att"? Torsdag till söndag är lång tid, det får nog bli en extra resväska med böcker. Att försöka ta det lite lugnt i läsningen av en alldeles särskilt bra bok är ju helt omöjligt! Eller - en crazy tanke - kanske, kanske ska kommande weekendresa inte ägnas åt läsning...

2 kommentarer:

  1. Trött på dumheterna i världen? Det har kommit ut en bok som heter "How to exterminate stupidity Or the art of not justifying anything at all". Den går igenom forskning om extrema återhämtningar efter hjärnskador, epigenetik, genetisk variation mellan olika hjärnceller i samma individs hjärna, självmotsägelser i de etablerade medicinska (framför allt genetiska) teorierna om livsduglighet, vetenskapliga evolutionsparadoxer som visar att evolutionspsykologin är orealistisk, och visar helt logiskt att det är ursäkterna som är orsaken till alla dumheterna! Den innehåller även tips för hur det går att sluta med ursäkter och därmed dumheter. Boken kan beställas genom Recito förlag på länken http://litenupplaga.se/1198 Som bloggägare kan du kanske posta om den boken någon gång om du vill!

    http://purescience.wikia.com

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har läst How to exterminate stupidity. Den är verkligen jättebra och jätteviktig! Och jättebillig, bara 149 kronor! http://litenupplaga.se/1198 är en viktig länk!!!

    SvaraRadera