fredag 5 oktober 2012

Som på nålar

På onsdag, då kommer den. Bokbussen. Som stannar utanför mitt hus. Fylld av äventyr och skratt, en snäll bibliotekarie och en hel trave med reserverade böcker till mig. Som om inte det vore nog - idag fick jag avisering att Adlibris har skickat böckerna jag har beställt! Alltså - det kommer råda total bokbonanza hela nästa vecka!

Men nu till problemet (dagens i-lands-): VAD LÄSA I HELGEN?? Jag lade ju Anna Jansson åt sidan, så nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Boken måste ju hinna ta slut innan leveransen av nyheter kommer på tisdag/onsdag, tänker jag. (Ja, jag är en bokslampa. Jag kan inte hålla fingrarna i styr när det kommer Nya Böcker in i huset. Då "glömmer jag bort" att jag redan läste nåt annat.) Tips mottages tacksamt! Kom ihåg - kort nog (eller bra nog) att en småbarnsmamma kan plöja den på max tre dagar. Ok? Ok.

1 kommentar:

  1. Ok. Tänker tänker tänker. Tre dagar. Om du inte redan har läst alla tre delarna i Hungerspelen så kan ju en av delarna vara ett alternativ?

    SvaraRadera