måndag 25 juni 2012

Sommarläsning

Jag skulle ju inte köpa några böcker på ett tag. Det var så jag hade tänkt. Istället skulle jag läsa det jag redan har, låna lite nytt, och gradvis avverka bokhyllan hemma. Men. På semestern passerade vi Hedengrens bokhandel, i Sturegallerian i Stockholm. Hedengrens är väldigt speciellt för mig, det är liksom en av de enstaka få överlevande bokhandlarna som inte tillhör nån av de stora kedjorna. Komplett med extremt beläst, rolig och intressant personal. De tar in allt, har koll på allt och vägrar att bara sälja kioskvältare. Det är således svårt att gå in där utan att komma ut med minst en ny vän, i alla fall för mig. Plus att jag intalar mig att jag sponsrar en god institution genom att handla.

Erin Morgenstern - The Night Circus
Stephen King - 11/22/63
Haruki Murakami - 1Q84
Glenn David Gold - Sunnyside
Hannu Rajaniemi - The Quantum Theif
A.S Byatt - Ragnarok
Julian Barnes - The Sense of and Ending
Seth Grahame-Smith - Abraham Lincoln Vampire Hunter

Terry Pratchett - Snuff

2 kommentarer:

  1. trycker näsan mot skärmen - men ser ändå inte alla titlarna... kan man få en lista på böckerna som följde med hem tro?! <3

    SvaraRadera
  2. yay - en lista! tack <3

    SvaraRadera