torsdag 7 juni 2012

I stället för dig - Sofie Sarenbrant

Först fick jag ett tips, läs den här: 'Vecka 36'. Och så lånade jag den på biblioteket. Sedan fick jag ett meddelande, den var inget vidare, har du inte börjat läsa så hoppa över. Men den låg redan hemma i min lånehög med böcker så jag läste den ändå. :) Och visst, jag måste erkänna, det är ju ingen tio-i-topp-bok, men den är helt klart spännande. Jag sträckläste. Enkel och lättsläst underhållning. Lite läskig. Särskilt om man är mamma...

Och jag gillar att läsa serier, böcker som följer upp, återkopplar och handlar om samma personer. Man vill ju lära känna dem ordentligt eller hur? Det finns en fortsättning på 'Vecka 36'. 'I stället för dig', och den har jag precis läst ut. Lika snabbt och lätt som den första.


Betyget för båda böckerna blir ändå godkänt, bra men inte fantastiskt. Såg på Bokus att Sofie Sarenbrant skrivit ytterligare en bok, 'Vila i frid'. Och ja, jag vill läsa den också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar