tisdag 10 juli 2012

Victoria Bergmans svaghet

Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist har skrivit tre otroligt bra böcker. Spännande och annorlunda, utmanande böcker. När jag nu precis har läst ut den tredje delen 'Pythians anvisningar' tänker jag att med facit i hand så vill jag läsa alla tre böckerna igen. Igen! Det var så mycket som fick sin förklaring och allt föll liksom på plats i den sista boken - sådant som man undrat och inte riktigt förstått innan. Men det är klart, om man vetat i början vad man vet nu... hade böckerna då varit lika bra och spännande? Antagligen inte. :)

Parallellt med psykologiska irrfärder och dubbla personligheter pågår flera mordutredningar. Finns det ett samband? Den som läser får veta...

Starka och samtidigt sårbara kvinnliga huvudpersoner; psykolog, polis och offer. Mystiken tätnar i den tredje boken och det visar sig att inget är vad det verkat. Jag älskar att bli underhållen och nästan lurad på det här sättet, berättelsen virvlar och svänger - grymt bra!

Del 1 heter 'Kråkflickan' och del 2 'Hungerelden'. Läs hela trilogin, snälla - gör det bara!

3 kommentarer:

  1. Den ligger här o väntar på mig. Ska börja på den ikväll. Nyfiken på slutet.
    Ha en bra kväll.
    Theresia

    SvaraRadera
  2. Tack för det tipset!! Älskar serier:) ska testa dessa så småningom! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Okej då, jag ska! Har varit på väg att slå till på "Kråkflickan" flera gånger nu men varje gång har det slutat med något annat. Nu ska det bli av! /Patrik

    SvaraRadera