fredag 24 augusti 2012

ytterligare två Kallentoft

Den senaste veckan har jag läst del tre och fyra i Mons Kallentofts serie om poliskommissarie Malin Fors, 'Höstoffer' och 'Vårlik'. Efter bok nummer två, 'Sommardöden', var jag ganska less på denna eländiga människa, men min man (som läst alla böckerna) sa till mig att inte ge upp: "du ska i alla fall läsa den tredje delen också". Och det gjorde jag. Och nu är jag fast. Jag älskar Kallentofts språk! Och hans sätt att berätta, hur man emellanåt får en viskning från offren och kanske en tanke från förövaren. Malin Fors fortsätter att slåss mot sina demoner, hon är fast i ett missbruk där både familj och arbete tar stryk. Jag har på nära håll sett vad alkoholism kan göra med en person och hans/hennes familj, och kanske är det just den erfarenheten som gör att jag blir så illa berörd... Men på samma gång är Kallentofts böcker både underhållande och spännande, mycket välskrivna - och jag säger det igen. Jag älskar hans språk!
 

1 kommentar:

  1. Jag håller med dug, gillar hans språk! Lite annorlunda. Väntar på sista boken nu :) trevlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera